Comunicat de rebuig de l’atac feixista i LGTBIfòbic que ha rebut el Centre Municipal de Recursos LGTBI

BARCELONA.- La Plataforma d’Entitats LGTBI de Catalunya, amb el suport de l’Ajuntament, convoca la ciutadania a participar en una concentració avui dilluns, 28 de gener, a les 18.30 hores, davant les instal·lacions del Centre Municipal de Recursos LGTBI de Barcelona (c. Comte Borrell, 22).

L’Ajuntament de Barcelona i la Plataforma d’Entitats LGTBI de Catalunya condemnen l’atac feixista i LGTBIfòbic patit per les instal·lacions del Centre Municipal de Recursos LGTBI de Barcelona, una setmana després de la seva inauguració.

Segons un testimoni ocular, al voltant de les quatre de la matinada, un grup de persones van trencar els vidres de l’entrada principal de l’equipament, i hi van fer diverses pintades amenaçadores de contingut feixista i LGTBIfòbic.

Al lloc dels fets es va desplaçar, a primera hora del matí, una patrulla de la Guàrdia Urbana, responsables de l’Ajuntament i de la Plataforma d’Entitats LGTBI de Catalunya, així com una dotació de Bombers per avaluar-ne els danys, retirar els vidres trencats i establir un perímetre de seguretat. L’Ajuntament presentarà denúncia davant la Fiscalia de Delictes d’Odi. Els fets, actualment, s’estan investigant.

Com a mostra de rebuig pels fets ocorreguts i per evidenciar el compromís de la ciutadania de Barcelona amb els drets de les persones LGTBI, la Plataforma d’Entitats LGTBI de Catalunya, amb el suport de l’Ajuntament, ha convocat avui dilluns, 28 de gener, a les 18.30 hores, una concentració davant les portes del Centre LGTBI.

L’Ajuntament i la Plataforma, com a responsable de la gestió cívica del centre, volen refermar el seu compromís amb la defensa dels drets i llibertats de les persones LGTBI, i la voluntat de seguir treballant conjuntament per fer d’aquest nou equipament municipal l’espai de referència sobre diversitat sexual i de gènere a Barcelona.